torsdag 20. desember 2018

Hvitt-gull julekort


Julen nærmer seg ganske så raskt, og julekortene bør vel være sendt nå. Mine er ferdige, men, så kom La-la-land med en konkurranse på Youtube.  
Den gikk ut på å følge dem på YouTube, se 12 stk tutorials, samt kommentere dem, så er man med i en trekning på $50 til bruk i nettbutikken.
(jeg vant ikke - ikke annet en inspirasjon til å lage flotte kort og esker)

Så, da måtte jeg inn å se hva dette er da, og falt med engang for kortet som var på dag en. 
Tenkte jeg måtte lage det jeg også. Men i mangel på utstyret hun har brukt, måtte jeg improvisere.

Kortet er laget med en del forskjellige dies.
Jeg hadde ingen gull-kartong, så da fikk jeg lage dette. Jeg hadde en beige/gul/brun kartong, denne har jeg malt kantene på med Luna Lights, Galactic gold. Tørket veldig kjapt. 


Jeg hadde heller ingen måne-dies, så da stanset jeg ut en sirkel og klipte til. Ble ikke helt fornøyd med den, men det var det nærmeste jeg kom. Brukte en  Shapeboss fra Fiskars for å prege litt mønster oppå månen. Ble vel ikke helt fornøyd med den, spesielt angret jeg for Fiskars-pregingen men gjort er gjort. 

Jeg har stemplet en og en stjerne, i mangel av både tape til å dekke over de hvite kantene, samt mangel på bakgrunnstempel som kunne brukes. 
Men alt i alt, dette ble et morsomt kort og lage - selv om det er en improvisert kopi fra en tutorial, med samme farger og oppsett. 

Innsiden er enkelt laget med restene av snøstjernediesen fra fremsiden. 

Her er videoen fra La-La-Land. så kan du evt se hvordan kortet egentlig skulle være. 

Ha en fortsatt flott dag, og gi gjerne en liten tilbakemelding så jeg vet du har vært innom. 

4 kommentarer:

Sol sa...

Nydelig Kort... Så Flott du har satt sammen alle die cuts... Lekkert!!

Ser at du også var så heldig å vinne i Papridesign... Jeg var også Sååååå Heldig..
Spørsmål. Jeg hadde God Jul diesen (flaske pynt dies) fra før. og det ene stempelet. Ville bare spørre om du vant noe av dies eller stempel du hadde fra før, og evt vil bytte?

Hildes kort sa...

Ja vi var heldige👏👏👏
Jeg hadde ingen av diesene eller stemplene jeg fikk fra før. Kanskje du kan høre med den som vinner 3.pakken?

Sol sa...

Jeg skal gjøre det! Tusen Takk for svar! Riktig God Jul til deg og dine!

Hildes kort sa...

Takk og god jul til deg også🎅

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din