søndag 17. mars 2019

Selvagde blomster på kurs

Jeg har vært på kurs på Bikuben, med Birgit.  
Her laget vi 2 kort - ett til dame, ett til herre, med flere forskjellige teknikker. Skikkelig artig var det, og jeg kommer nok til å prøve mer på dette etterhvert. 
Først ut viser jeg damekortet:
Arkene er fra Maja Design. Det er brukt hvite perler fra Kort og Godt, noen av disse ble fargelagt med alkoholblekk. 
Blomstene er selvlaget med "foam" og dies, samt fargelagt med Distress Oxide. 
For å forme blomstene brukte vi strykejern og en pinne med kule på (brukte dette verktøyet før til å forme blomster i marsipan). 
Jeg bare digget den fargeleggingen av perlene - og disse blad-diesene, vel de står nå på ønskelista mi. 
Laget innsiden veldig enkel, da det egentlig er ganske minimalistisk kort. 
Da jeg ikke har samme blad-dieser ble det blader fra dies jeg allerede hadde - da innsiden av kortet ble laget hjemme etter kurset. 

Takk for nok et kjempeflott kurs på Bikuben 

2 kommentarer:

Elins Cards and other handscrafts sa...

Så stilig Hilde ♥
Jeg har lenge skulle laget blomster selv. Har ALT jeg trenger, men bare mangler å få ræva i gir, for å si det sånn hehe...
Artig med kurs da :D
Klem fra Elin

Helle sa...

Nydelige blomster på et flott kort
-Helle -

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din