fredag 4. mai 2018

Kort til pensjonist

En kollega av naboen skal pensjoneres, så jeg ble spurt om å lage et kort i den forbindelsen. 
Det var en flott kollega, så hun skulle gjøres stas på, og dermed ble det et kort med masse blomster. 
Skisse og inspirasjon fant jeg på Pinterest.
Arkene kommer fra Pion, og er aldeles nydelige. 
Klippark bildet kommer fra North Star Stamps. 

Pyntenåler var vanlig å bruke på kortene en stund for lenge siden, vel, jeg har nå fremdeles igjen nåler, og syns de passet veldig greit inn på dette kortet. Litt glitter og stat hører til når man skal bli pensjonist.



Har brukt blad-dies fra Tim Holtz, samt en MS punch, med bazzill i 2 forskjellig grønnfarger. 
Ellers har jeg også tatt i bruk eyelets - det var jo også vanlig å bruke på kortene før. Ikke så ofte man ser det lenger nå. Men, etter å ha banket inn alle disse, ser jeg at jeg ønsker meg en Crop-a-dile. Hadde sikkert ikke ødelagt så mange eyelets med det verktøyet vil jeg tro.
Har brukt en del band også, for å gi inntrykk "korsett-knyting" eller hva det nå heter - ihvertfall er det det det minner meg om.  
Innsiden er laget enkel, men også her er det blomster og blader fra Tim Holtz dies. Med et skrivefelt kan de skrive en personlig hilsen til pensjonisten. 

Takk for at du er innom å titter på bloggen min. Legger du igjen en hilsen, vil jeg stikke innom bloggen din også :-)

2 kommentarer:

Elins Cards and other handscrafts sa...

Så herlig et pensjonist kort Hilde ♥
Digger de to snøringene :)
Klem Elin

Hildes kort sa...

Tusen takk Elin

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din