mandag 15. juni 2009

Mini har blitt 6 år..

Minstemann har bursdag i dag, og vi har brukt helga til å feire han.
I barneselskapet ble spider-man-kaka servert. Vanlig sjokoladekake med bringebær inni og farget smørkrem utenpå.
I voksen-selskapet ble det laget enkle kaker. Blir fort veldig mye dill-dall hos andres kaker, derfor liker jeg å kunne gjøre det lettvindt for oss her hjemme...Dette er et sukkerbrød fyllt med banan og jordbærkrem og så dekket med masser av jordbær, og påstrødd blå perle-sukker oppå.... 6 lys må man jo også ha når man fyller 6 år.


Sjokoladekake fyllt med smørkrem, og dekket med smørkrem og marsipan og påmalt med pastafarge og vodka....hehe..blander ut fargen med vodka, for da er det enkelt å male med....

5 kommentarer:

Anette sa...

Jeg var inne på bloggen min, når sønnen min kom springene inn for å "se hva vi gjorde"... (han har lagt seg, men prøver alle unnskyldninger for å slippe å legge seg...) - iallfall, han så Spiderman, og sa at jeg MÅTTE trykke inn der for å se. Kom inn på bloggen din - og han hadde såååå lyst på Spiderman-kake til lillesøster sin ett års dag om en uke... ikke akkurat en slik kake som jeg hadde forestilt meg til en prinsesse på ett år, men det var det storebroren ville ha iallfall :) Tenker kaken falt godt i smak hos 6-åringene :)

Kjempeflotte alle kakene du har laget syns jeg - ser ikke enkle ut de andre du har laget! Tror ikke jeg hadde klart det såå bra uansett ;) hihi ;)

Elins Cards and other handscrafts sa...

Du har det sånn som meg du,, enkle kaker her hjemme. Blir nok av stivpynta kaker eller ja ;D
Flotte kaker vesle gutten fikk. Begynner å bli stor han og nå.

Irene sa...

Brannbilkaka var skikkelig tøff da!

Aina Cesilie sa...

Enkle kaker ja????
De der hadde nok fått mange stjerner her i heimen. De ser ikke så enkle ut for meg nei.
Kjempeflotte kaker Hilde!

Synd du ikke er nærmere, for da skulle jeg bestilt hos deg til 7-åringen som skal feire bursdag snart. Det hadde vært stas det!

Klæm

Aina Cesilie sa...

Og forresten, -gratulerer med vel overstått 6 årsdag!

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din