tirsdag 30. mai 2017

Nok ett konfirmasjonskort

Jeg har laget enda ett konfirmasjonskort til mitt kjære tante-barn. Dette kortet ble fra meg selv. Denne gangen ble kortet kreert (er det noe som heter det på bokmål?) på hytta. 

Jeg har kikket i gamle Ett trykk blader, og i det aller første bladet jeg mottok, nr 6/07 så lekte de med bladgull. Jeg har også kjøpt inn bladgull i både gull og kobberfarge - men har aldri kommet så langt at jeg har fått prøvd det. 
Men, i og med jeg også har sagt til meg selv at jeg skal lage noe utfra alle bladene jeg har - for virkelig å få litt mer nytte av bladene jeg har samlet over flere år - så fant jeg ut at bladgull, det måtte være fint å bruke til tantungens konfirmasjonsdag. 
Jeg har forsøkt flere måter å bruke det på. Kjære konfirmant samt swirlene har jeg brukt limark og bladgull på. Mens trinsene har jeg brukt Versamark og pulverlim, varmet opp med varmepistol, og så hatt på bladgullet. Morsomt å teste ut litt forskjellige  måter. 
Syns den blå bakgrunnen ble litt kjedelig alene, og det skal jo være litt røft, så her var det frem med stensil og modeling paste igjen. Hjulspor fra Tim Holtz. 
Stempelmotivet fra North Star Stamp skulle embosses, men da jeg kun hadde med grov embossing - og kanskje en litt tørr Versamark pute, så bles varmepistolen all embossingpulveret utover hele bordet, og ikke noe ble embossen. Men, for å få litt grus i hjulsporene, embosset jeg litt av pulveret der - oppi den våte modeling paste. 
Innsiden med tekst stempel fra North Star, pengelomme og noen bladgull swirler. 
Jeg deltar også med dette kortet i utfordringen hos North Star Stamp. Håper det er lov med 3-4 bidrag :-)

Dette har jeg brukt: 

Papir/kartong: 
Bazzill
Maja Design - Summertime

Stempler: North Star stamp

Blekk:
Versamark
Memento black

Trinsehjørne fra Snip-art (kjøpt hos North Star stamp)

Dies.
Kort og godt -kjære konfirmant
Sizzix - Swirl (innsiden)
Provo Craft - Swirl utsiden

Diverse:
Modeling paste
Stensil fra Tim Holtz
Bladgull
Limark
Pulverlim
Varmepistol


2 kommentarer:

May Grethe sa...

Dette var tøft :) Takk for at du deltar i utfordringen hos oss i Designteambloggen til North Star Design med nok et bidrag !

Heidi sa...

Tusen takk for tøft bidrag til utfordringen vår hos North Star Design! Og, ja, det er lov med flere bidrag! :-)

Mvh DT Heidi

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din