tirsdag 23. april 2013

Konfirmasjonskort

Nå om dagen går det nok mest i konfirmasjonskort. I og med at eldstesønnen skal konfirmeres, vil det vel også bli flere kort enn vanlig, så da er det bare å få opp farten.
 
Lager innsidene litt enkle nå, ved å snu åpningen på kortet fra siden til rett ned. Da "sparer" jeg ei side, for det gjør ingenting om den øverste innsiden blir kun kortet. Evt lager jeg en pengelomme der.
 
Først ut er et vintage-konfirmasjonkort. Her er det brukt osteklut og "avis-papir". Jeg har et neverhjerte på, og bling og blomster. Det er sløyfer og bånd. Pyntepapiret kommer fra Prima
 
Og som den dårlige fotograf jeg er, gjør jeg jo også dårlige redigeringsjobber. Så med litt ekstra fra pulten, ble det nå uansett et bilde eller tre av kortene mine.
 
 

Innsiden er laget på samme måte som yttersiden. Men her har jeg laget plass til en pengeseddel under blondene, og lagt hjertet der til en stopper, slik at seddelen ikke faller igjennom.
 

 
 
Et gutte-konfirmasjonskort må også til. Nå har jeg gutt, så det aner meg at jeg må lage flere guttekort enn jentekort. Og jeg sliter med å få til kort til gutter. Er så mye enklere å sette på litt blomster og bling, noe som absolutt ikke passer til gutter i konfirmasjonsalder.  
Her har jeg brukt en Kenny K -stempel, fargelagt med Promarkers.
Stemplent "Til konfirmanten" kommer fra Kort og Godt.

Motorsykkelen er laget av Utee i silikonform. Endelig fikk jeg brukt min nye Melting-pot :-)
 



1 kommentar:

Anne sa...

Så stilige, kjempemorsom detalj med målebåndene!

Ha en flott lørdagskveld!

Klem :-)

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din