mandag 14. juni 2010

Litt av ei helg..

I helga har jeg hatt litt å gjøre kan man si ja.
Minstemann blir 7 år nå, og vi måtte jo ha et selskap for han. I tillegg skulle kusina min gifte seg, og da måtte det et kort til.

Først ut er en sjokoladekake-spiderman. Lenge siden jeg har bakt slike kaker, og nå husker jeg jo at jeg syns det var morsomt å bake..Godt jeg ikke har solgt utstyret mitt, slik jeg tenkte når jeg var aller mest lei.
En liten sjørøverkake måtte man ha. Dette er vanlig sukkerbrød, med krem, banan og jordbær inni, dekket med marsipan. Roser er laget i hvit marsipan, ellers har jeg brukt skrivegele. Er nok litt sånn "amatør-messig" kake, men nå har jeg ikke bakt "ordentlig" på ca 1 år, så jeg ble fornøyd nok med resultatet.

Rosene, såvidt man kan se at de har perlemor-glans. Fins på sprayboks, og bare å spraye det på. Utrolig lettvindt.


Bryllupskortet til min kusine. Ark er fra ei slik pakke fra Nille, har brukt spellbinders til å lage ramma og teksten er fra Ett trykk.

Innsiden har litt pynt, og med et dikt til de nygifte.

minstemann blir 7 år på tirsdag, og det skal feires med en 15 gutter og jenter, og hva passet vel bedre enn å be inn med sjørøvermotiv. For det er nå en liten sjørøver vi har her hjemme... Må si jeg krysser alt jeg har for at det skal bli fint vær, for med mine unger og 15 til (=18 stk på 7-8-9 år), så blir det meget liten plass inne i huset for å si det slik..Men, det er klart det blir fint vær....

1 kommentar:

Ann- Cathrin Hagelund sa...

Ja, her var det litt av vært å kommentere på du.
Først må jeg si en ting, Hilde; Jeg sa det; ikke kast kakeutstyret ditt, kan hendxe du fikk lyst igjen å bake. Tjihi.
Kakene ble flotte.
Korte.... Helt Nyyyyydelig.
Også invitasjonene da du, var morsomme. Akkurat passe for en gutt på 7 store år. hehe

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din