søndag 16. juni 2013

Tutorial bordkort

Har skrevet opp mål og tatt bilde mens jeg laget bordkortene til sønnens konfirmasjon.
 
 
 
Skjær til et bazzill ark : 7 cm x 21,5 cm.
Preg på 8 cm, 10 cm, 12 cm og 20cm og brett slik at du får fine brettekanter.
På den minste fliken klipper du inn 2 cm fra hver side - dette skal bli kragen.
 
Brett sammmen og vips så har man skjorta.

Slik blir den stående.

Skær pynteark til 7 cm bred og 8 cm lang. Jeg har brukt en rund punch til å punche ut til armene, og kun klipt ut v til halsen.
Lim så dette på bordkortet og så er det kun pyntingen igjen.

I stedet for slips, har jeg valgt bittesmå sløyfer.

Skjært ut navnlapp, rundet hjørner og på med navn.


 

1 kommentar:

sisla sa...

Ååå, disse bordkortene er jo bare så råflotte. Artig med sløyfa i stedet for slipset.

Populære innlegg

Tusen takk for besøket og velkommen igjen.
Legg gjerne igjen
en kommentar, og vil du linke til bloggen min, så si fra, så kan jeg linke til
din